«У наш час аудиторія хоче не просто читати і уявляти собі те, про що йдеться у публікації, вона хоче бачити картинку, і наше завдання як журналістів – дати аудиторії цю візуалізацію», – на цьому наголосив Павло Колотвін, медіатренер з журналістики рішень та використання сучасних технологій в ЗМІ на початку тренінгу у Тернопільському прес-клубі.
Учасників заходу він ознайомив із корисними онлайнсервісами для пошуку інформації та платформами для оперативного створення відеоконтенту. «Пропоную вам у своїх медіа робити caption videos – це короткі відео з титрами. Для цього в інтернеті є безліч сервісів, простих у користуванні. Як свідчить мій досвід, останнім часом подібний формат дуже подобається аудиторії. Перевага таких відео у тому, що переглядати їх можна без звуку, їдучи у громадському транспорті чи стоячи у черзі, – пояснив Павло Колотвін. – Їх створюють для соцмереж, які, у свою чергу, адаптовані саме під такий формат. Наприклад, алгоритм Facebook направлений на те, щоб люди дивилися відео і стріми, а не читали довгі тексти. Окрім того, у Facebook квадратні caption videos відтворюються автоматично, тобто користувач, хоче того чи ні, все одно побачить ваш сюжет».
Тренер також звернув увагу на деталі, які мають бути присутніми у якісному квадратному відео. «Якщо ми хочемо достукатися до тих, хто прагне швидко і оперативно отримувати інформацію, то caption videos – саме те, що нам потрібно. Проте треба вміти робити їх якісно. По-перше, йдеться про тривалість відео. Вони не мають бути довшими за 2 хвилини, а найкраще, якщо це буде 60 секунд. По-друге, звертайте увагу на титри. Вони мають чіткими і лаконічними, такими, щоб люди встигли їх прочитати. По-третє, починайте сюжет такого формату із найголовнішого. Не пишіть «водичку», бо через декілька секунд людина прогорне стрічку і не додивиться до кінця», – наголосив Павло Колотвін.
Відтак він розповів, як правильно просувати створений контент у соцмережах. «Люди люблять зображення, вони можуть не прочитати текст, але картинку, відео – подивляться. Однак зверніть увагу, що на різних майданчиках – Facebook, Instagram, Yootube – аудиторія різна, тому потрібно її вивчати і враховувати, який контент створювати для конкретної платформи, – зауважив Павло Колотвін. – Нехай ця аудиторія буде меншою, але їй цясінформація буде максимально цікавою, і вона перегляне відео від початку до кінця».
Тренінг завершився виконанням практичних завдань, під час якого присутні вчилися створювати caption videos на різних онлайн платформах. «Сучасний світ вимагає, щоб журналіст був універсальною людиною: вмів знімати відео, писати текст до нього і монтувати. Ну і, звичайно, потрібно думати, що ви знімаєте, бо ми несемо відповідальність за все, що показуємо. І навіть якщо відео перегляне лише одна людина, ми можемо вплинути на її думку», – підсумував тренер.
Тренінг проводиться в рамках проекту «Сприяння медіа реформам та розвитку регіональної журналістики» за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.