Редакторів місцевих газет останнім часом рідко запитують про успіхи. Воно й зрозуміло – ситуація в локальних медіа і до війни була дуже складною, війна ж загострила усе ще більше, аж до закриття частини видань, тож успіхи, так би мовити, не на часі… Успіх вже те, що втрималися, і не припинили надавати своїм читачам таку потрібну об’єктивну інформацію. Однак не будьмо песимістами, бо підстави для оптимізму все-таки є. «Ми стали значно більше уваги приділяти поширенню публікацій на сайті та у соціальних мережах, що збільшило та урізноманітнило читацьку аудиторію. Збільшилося охоплення — і на сайт повернулися рекламодавці. Також відчутно зросла кількість підписників у соцмережах, що відкрило нові можливості”, – розповідає про роботу своєї редакції під час війни одна з головних редакторок. Далі цю тему продовжують її колеги з інших видань, підтверджуючи, що навіть у надскладних воєнних обставинах успіхи у локальних ЗМІ є – і у власному розвитку, і в ефективності для своїх громад.
«В червні на нашому сайті зафіксовано 128 805 активних користувачів – це найбільший показник за увесь попередній рік»
Валентина Батрак, Переяслав.City https://pereiaslav.city/
м. Переяслав Київської області
– Один з нових напрямків розвитку редакції, що стимулювало саме участь у цьому проєкті, це підготовка відеороликів. Ми мали свій Ютуб-канал, але він був дуже слабким. Недавно почали виставляти нові сюжети, і вони набирають переглядів іноді навіть більше (23 тис. за два тижні), ніж матеріали з ними на сайті. Завдяки підтримці саме проєкту Тернопільського прес-клубу ми з липня залучили до співпраці ще одного працівника для розвитку наших сторінок у соцмережах: Інстаграм, Телеграм, а також виготовлення відеороликів для Ютуб-каналу. Тож маємо поступові прогресивні зрушення щодо нарощування аудиторії.
Також участь у проєкті мотивувала команду редакції розробити і підготувати кілька серій публікацій, які б показували реалії війни, її наслідки і впливи через призму конкретних людських історій. «Свідки війни» – про людей (це земляки чи вимушені переселенці, котрі мають прихисток на Переяславщині), які евакуювалися з небезпечних для життя територій чи пережили окупацію; «Наші за кордоном» – досвід земляків, які евакуювалися в різні країни: як добиралися, чим займаються там, умови проживання; «Переможемо разом» – про запити волонтерів на збір допомоги і результати їхньої діяльності, благодійних акцій, адресної допомоги та іншого, що об’єднує і згуртовує людей. Ці серії-рубрики ми ведемо вже майже три місяці, і будемо їх продовжувати. Бо фіксувати ці події, факти та свідчення вважаємо своєю місію на інформаційному фронті.
В червні на нашому сайті зафіксовано 128 805 активних користувачів. Це найбільший показник за увесь попередній рік. Важливо, що 43% – це прямі заходи на сайт, що свідчить про стабільні інтерес і довіру читацької аудиторії до нашого ресурсу. 24,7% переходів – це результат органічного пошуку, тобто досить високої релевантності нашого ресурсу в загальних пошукових системах. У липні результат органічного пошуку навіть покращився – 30,3% переходів.
«Наш рекорд – 4,6 мільйона (!) переглядів та близько 300 тисяч реакцій, коментарів і репостів!»
Тетяна Терзі, газета «Дружба», сайт «Махала» https://mahala.com.ua/, м.Болград Одеської області
– Участь у проекті допомогла усвідомити важливість розвитку під час війни саме інтернет-видання. Колектив видання зосередив головну увагу на розвитку сайту, поступово інтернет-видання стає відомим за межами Болградського району, охоплює контентом Ізмаїльський і Білгород-Дністровський райони. Доказом цього стало те, що дві публікації про життя Ізмаїльської громади набрало найбільше переглядів протягом місяця. Загалом прагнемо, щоб бренд «Махала» був відомий на всьому півдні Одещини. Сьогодні, як показує Google-аналітика, сайт щоденно відвідують в середньому 700 користувачів, охоплення контенту за місяць стало більше 100 тисяч переглядів. Маємо і своєрідний рекорд! Відео-розповідь про смерть та поховання уродженця Болграда Сергія Бахчеджи, який загинув на фронті, стало на нашій сторінці у Фейсбук абсолютним лідером з охоплення та реакцій користувачів – воно набрало 4,6 мільйона (!) переглядів та близько 300 тисяч реакцій, коментарів і репостів.
З 1 серпня наша Фейсбук-сторінка, звідки йде головний трафік на сайт, має вже більше 2-х мільйонів охоплення. Для підвищення ефективності роботи сайту ми замовляли SEO-аудит, який провів наш ментор, IT-фахівець проєкту Тернопільського прес-клубу, відтак ми виконали всі його рекомендації і досягли очікуваних результатів.
«Ми на ділі допомогли вирішити проблему транспортного сполучення у прикордонні»
Олександр Моцний, Краснопільська газета «Перемога» https://krasnews.wordpress.com/, Сумська область
– Одна з великих проблем прикордоння, яке перебуває в зоні бойових дій, це транспортне сполучення. Про це неодноразово писала наша газета, відтак вирішили допомоги в цій ситуації не лише словом, а й ділом. Тут в нагоді стала участь наших журналістів у ще довоєнних прес-турах Україною. Під час одного такого візиту на Харківщину дізнались про організацію такого собі соціального рейсу в одній із громад, коли селищна рада чи старостинський округ забезпечує перевізника паливом, а перевізник несе витрати на заробітну плату водієві та амортизацію транспортного засобу. Коли гостро постало питання транспортного сполучення з віддаленими селами, поділились запозиченою ідеєю з місцевими перевізниками. Вона їм сподобалась і незабаром була втілена в життя. Тепер з вдячності за сприяння у вирішенні проблеми перевізники беруть наших кореспондентів з собою в рейси та доставляють нашу газету у віддалені села.
Хоча у Грабовському, де кордон з росією проходить буквально по оселях селян (на початок військового вторгнення рф там проживало 540 мешканців), зараз лишилося 290 чоловік, курсування автобуса для них було нагальною потребою. Але транспортне сполучення після деокупації було відсутнє. Після звернень жителів цих населених пунктів до нашої редакції та переадресації їх керівництву Краснопільської селищної ради і перевізникам, вдалося налагодити пасажироперевезення у даних селах. Спочатку один раз, а потім і двічі на тиждень. За словами перевізників, близько 1000 жителів нашої громади, починаючи з травня 2022 року, щомісяця користуються їхніми послугами пасажироперевізників. Ось так проблему ми перетворили у свій успіх.
«Чимало шумчан зверталися безпосередньо до журналістів з проханням допомогти в оформленні допомоги»
Алла Омельчук, «Новини Шумщини» https://shumsk.info/, Тернопільська область
– Стаття-анонс «У Шумську організували День благодійності, щоб допомогти українським воїнам» мала великий резонанс. Завдяки цьому захід був масовим, під час нього зібрали кошти, за які закупили військовий одяг та амуніцію для наших захисників. Чимало відгуків мала і публікація «Лікар з Бучі хоче запровадити у Шумську сучасні методи лікування». Зараз у нашій лікарні шукають фінансові можливості, аби закупити відповідне обладнання для проведення лікарем з Бучі урологічних операцій. Шумчани після статті теж висловилися, що готові підтримати таку ініціативу. А після публікації статті «Допомога під час війни: як оформити і хто може отримати» мешканці громади дізналися, що для цього не обов’язково стояти у довгих чергах, а можна це зробити самому, з допомогою телефона. Також для людей стало новиною те, що не обов’язково звертатися у банк, щоб отримати банківський рахунок, бо кошти можна отримати і через пошту. Це спростило ситуацію, особливо для тих людей, яким важко пересуватися та стояти у чергах. Чимало шумчан зверталися безпосередньо до журналістів з проханням допомогти в оформленні допомоги.
«Нам вдається зберегти газету – єдине друковане видання району – та своїх читачів, і збільшувати їх кількість за рахунок розвитку сайту»
Богдана Клекнер, “Вісник Хустщини” https://visnukhusta.com.ua/ , Закарпатська область
– Участь у цьому проєкті допомогла покращити стан сайту, його наповнюваність, зокрема, через регулярне оновлення власного контенту. Тобто, якщо раніше вся увага редакції була звернена на друкований варіант видання – газету, то завдяки проєкту вдалося популяризувати сайт та розширити коло користувачів. На жаль, за 2 місяці редакція ще не може похвалитися якимось великим успіхом. Але в загальному вважаю дуже хорошим показником те, що, попри економічні та кадрові складнощі вдається зберегти газету – єдине друковане видання на Хустщині, своїх читачів, та паралельно розширювати їх кількість за рахунок розвитку сайту.