За статистичними даними «Укрпошти», які вона надала на запит НСЖУ, за останні півроку аудиторія читачів українських газет і журналів зменшилася майже на 300 тисяч.
Так, якщо станом на 1 січня цього року українці передплатили 6 млн. 300 тисяч примірників преси, то вже на друге півріччя – 6 млн. 02 тисячі. Передплатний тираж газет і журналів загальнодержавної сфери розповсюдження наразі становить 3,8 млн. примірників (на початку року був 4,08 млн.), а місцевих видань – обласних, міських та районних газет і журналів – 2,2 мільйона ( на початку року був 2, 25 мільйона). Нагадаємо, що в січні 2020-го загальний передплатний тираж преси в Україні складав 6,67 млн. примірників, а у січні 2019 року – 7,8 мільйонів. Тож за два останніх роки тиражі українських друкованих засобів масової інформації зменшилися на півтора мільйони примірників, і найбільше втратили за цей період саме місцеві газети. Хоча якщо брати цифри падіння впродовж останніх пів року, то на місцеві видання припадає лише 50 тисяч із 300 000.
Треба зазначити, що в офіційному листі на адресу НСЖУ керівник «Укрпошти» Ігор Смілянський перераховує різноманітні заходи та акції, які, за його словами, були спрямовані «для залучення клієнтів та підвищення ефективності надання послуг з передплати на періодичні видання під час передплатної кампанії на ІІ півріччя 2021 року». Зокрема, «Дні передплатника», «Я люблю передплату» та «Щасливий пенсіонер». Тим часом в усіх опитуваннях і анкетуваннях редактори місцевих газет вже котрий рік продовжують називати позицію і роботу «Укрпошти» однією з головних проблем, яка боляче б’є по їхнім виданням.