Віта Копенко: «Ми отримали новий досвід, як писати на «незручні» теми та налагоджувати діалог з читачами»

10.10.2020, 10:35
584 Переглядів

 Наш сайт вже розповідав про “Турбо-батли” (https://abo.media/turbobattles) – ділову навчальну гру-змагання, що її Тернопільський прес-клуб організував у партнерстві з агенцією розвитку локальних медіа «АБО», і в якій  впродовж кількох місяців брали участь 9 редакцій з різних регіонів України. Це не тільки допомогло їм збільшити кількість читачів та рекламодавців, активізувати сторінки видань у соцмережах та посилити вплив на вирішення проблем своїх громад, а й збагатило новим досвідом. Вважаємо, що він може бути корисним і для інших редакцій, тому надаємо слово редакторам, які розкажуть, як усе відбувалося. Сьогодні досвідом «Турбо-батлів» ділиться Віта Копенко – редакторка районної  газети «Червоний промінь» та сайту Нижні Сірогози.City   (https://nsirogozy.city/read/articles)   з Херсонщини.  

   – З березня нинішнього року, через карантинні обмеження, наше життя змінило ритм. Для декого воно практично припинило свій рух: закрили школи, дитсадки, магазини, кафе, кінотеатри, спортивні зали, державні і приватні установи. Змінився темп роботи і у редакції сайту Нижні Сірогози.City, але з точністю до навпаки. Робота почала набирати обертів: з’явилися публікації в нових форматах, активно запрацювала сторінка сайту у Facebook. Читачів залучали до обговорення проблемних питань Нижньосірогозького району, голосування, просили поділитися планами, враженнями, спогадами. А все тому, що сірогозькі журналісти вирішили прокачати своє видання в рамках медійного проєкту Тернопільського прес-клубу та Агенції розвитку локальних медіа (АБО). Команда досвідчених менторів АБО запропонувала журналістам цікавий формат роботи, щоб стимулювати командний дух і бажання посісти найвищу сходинку у турнірній таблиці. Вони влаштували редакційні змагання у форматі «Турбо-батлів» для прокачки локальних ЗМІ. В рамках Турбо-батлів ментори пропонували щотижня виконувати по два обов’язкових завдання та, за бажанням, 1-3 бонусних. І вже з перших тижнів Нижні Сірогози.City увійшли в четвірку лідерів редакційних батлів. Тому вирішили, що змагальний темп збавляти не можна.

   Як дамоклів меч щотижня над редакцією висів “дедлайн”. Виконання завдань не відкладалися і не переносились. Потрібно було працювати оперативно – знайти людей, які б погодились дати інтерв’ю на потрібну тему, визначитися з проблемою, яка на сьогодні є актуальною для місцевої громади, зустрітися з представниками влади, щоб вони прокоментували, як ця проблема вирішується, а якщо не вирішується, то чому, організувати промо-акцію в підтримку місцевого бізнесу, який потерпає від карантинних обмежень. І це при тому, що ніхто не відміняв вихід газети, яку потрібно вчасно здавати до друку, а також щоденно наповнювати новинами сайт. Так як наш творчий колектив складається лише з двох людей – редактора і кореспондента – то всі п’ять місяців довелося працювати в жорстких умовах. Допомагали ментори Гаяне Авакян і Євгеній Фролов та керівниця Агенції Лєра Лауда. Вони практично цілодобово перебували на зв’язку, надавали детальні інструкції, за потреби втішали або стимулювали роботу «чудодійними копняками».

   В рамках «Турбо-батлів» довелося писати на різні теми. Однак ні економіка, ні стан доріг та стихійних сміттєзвалищ, як і проблеми сільських громад району, так не зацікавили читачів, як три теми: карантин, краєзнавство і життєві історії простих сірогозців. Про людей у нас люблять читати. Тож такі публікації як “Тетяна Москаленко: онкологія, звичайно, не ангіна, але і не остаточний вирок”, “Мама дитини з інвалідністю — відверто про лікарні, допомогу держави, особливості навчання”, “Багатодітні сім’ї: про плюси та мінуси великих родин розповідають нижньосірогозькі багатодітні мами”, “Сповідь ветеринара: клятва Айболита, як і клятва Гіппократа — дається один раз на все життя” отримали чимало коментарів, схвальних відгуків і перепостів.

Про карантин на COVID-19 не писав хіба що лінивий. Нижні Сірогози.City також приділили цій темі чимало уваги. Навіть в в рамках Турбо-батлів було написано кілька тем: “Було і стало: як змінилися Нижні Сірогози на карантині — порівнюємо фото”, “Бізнес в умовах карантину. Як пандемія вплинула на сірогозьких підприємців”, “Інфоепідемія, або як не потрапити на гачок фейків та маніпуляцій в умовах карантину на COVID-19”, “Міста світу на карантині: порожнеча і безлюдні вулиці (фото)”. Однак найбільшу кількість — чотири з половиною тисячі переглядів набрала стаття “Дистанція, дезінфекція, маски. Як дотримуються вимог карантину аптеки і магазини Сірогозщини”. А публікація “Експеримент: скільки треба грошей щоб не померти з голоду, помитися, постригтися, доїхати на роботу” отримала найбільше перепостів в херсонських виданнях. Також мені, як учасниці редакційного експерименту, надійшла пропозиції від телеканалу ”UA: Перший” розповісти в прямому ефірі про те, як прожити за інструкціями держави на прожитковий мінімум. Однак представниця каналу мала необачність скинути запрошення у Messenger у переддень Трійці, тож воно загубилося в потоці святкових привітань, я занадто пізно його побачила, і передача вийшла в ефір без мене.

   Цілий блок публікацій, написаних в рамках Турбо-батлів, сколихнув громадськість району. До прикладу, про громадську ініціативу Новопетрівської громади — “У Новопетрівці згуртувалася громада і побудувала майданчик для дітей: допомога влади не знадобилася”. Це реальний приклад того, як згуртувалася громада для вирішення спільної мети. Ініціатива однієї мами переросла в спільну справу, до вирішення якої долучилися спонсори, які надали чималі кошти на придбання ігрового обладнання, техніки, пального та будівельних матеріалів. А також жителі села, які неодноразово проводили толоки по прибиранню території і облаштуванню майданчика. Це ідея, яку вдалося розкрутити з нуля. Цікавий приклад успішної  спільної справи. Розбурхало наших читачів у Facebook голосування стосовно можливого закриття залізничної станції Сірогози. У ньому взяли участь 818 читачів, було зроблено 46 поширень та залишено 55 коментарів.

   В цілому  «Турбо-батли» стали випробуванням роботи в посиленому режимі, дали новий досвід, як писати на «незручні» теми, а також налагодження діалогу зі своїми читачами. Можливо, скажу на завершення банальні речі, але в згуртованості громади – її сила. І навіть редакційний експеримент це підтвердив. А тепер – про результати. За час нашої участі у міжредакційних змаганнях зросла кількість підписників на сторінку сайту Нижні Сірогози.City у Фейсбук (+350). Значно більше стало тих, хто її вподобав. Фактично кожна з публікацій сайту, створених в рамках «Турбо-батлів», набирала від 1 до 2 тисяч переглядів. Не залишалися матеріали і поза увагою влади.

Чимало коментарів і роз’яснень дав Нижньосірогозький селищний голова Олександр Грушко: про стан вивезення сміття, вуличне освітлення, облаштування дитячих мйданчиків та інше. До вирішення проблем, про які написали в рамках Турбо-батлів долучився новопризначений голова райдержадміністрації Дмитро Такаджи. Так  після публікації на сторінках сайту та районної газети статті  “Три споруди Нижніх Сірогоз, в які хочуть вдихнути нове життя. За яких умов можлива “реанімація” , голова райдержадміністрації ініціював проведення реконструкції колишнього танцювального майданчика в зону відпочинку. Вже є проєкт реконструкції цієї території,вирішується питання фінансування. А після іншої публікації – “Чому сірогозці вибрали для відпочинку пляжі Азовського моря?”, голова райдержадміністрації дав доручення вивчити можливості створення ставка в центрі Нижніх Сірогоз (провести розчистку русла, відремонтувати два мости-дамби і відновити роботу законсервованої артсвердловини, щоб закачати воду в ставок). Тож сподіваємося, що нарешті на території району з’явиться хоч одна водойма із зоною відпочинку.

На фото – Віта Копенко ( в центрі) з колегами.

Фото з архіву редакції.

                       

10.10.2020, 10:35
584 Переглядів