Як виживати локальному медіабізнесу в умовах війни

31.03.2023, 19:47
451 Переглядів

Вебінар на цю тему провела на платформі ZOOM Національна спілка журналістів України за підтримки швейцарської некомерційної організації Fondation Hirondelle та Інституту регіональної преси та інформації (IRMI). А головним спікером виступив секретар НСЖУ, головний редактор місцевого видання «Обрії Ізюмщини» з Харківщини Костянтин Григоренко.

    В короткому вступному слові і голова Національної спілки журналістів України Сергій Томіленко, і директор програм Інституту регіональної преси та інформації Олексій Солдатенко підкреслили, що при всій потужній міжнародній підтримці донорів, для користування якою українські медіа мають сьогодні великі можливості, задля стабільної стійкості їм дуже важливо шукати та використовувати й усі інші можливі шляхи розвитку. А що вони є і під час війни – це Костянтин Григоренко переконливо довів на прикладах свого видання, яке впродовж багатьох останніх років було одним з найуспішніших на ринку місцевих ЗМІ України, відтак швидко почало відроджуватися і після деокупації Ізюму.

   Як шукати і розвивати джерела доходів, чи виправданою є модель повної залежності ЗМІ від донорських коштів, як організовувати передплату і продаж газет у роздріб в умовах війни, як заробляти кошти на цифрових платформах – це далеко не повний перелік важливих тем, що їх розкрив Костянтин Григоренко своїм слухачам, редакторам, видавцям і журналістам з різних регіонів України. Один з головних меседжів – це те, що успішно працювати сьогодні без розвитку сайту та ефективної роботи у соцмережах неможливо, як і без широкого використання відеоконтенту. Ще один – що передплата аж ніяк не повинна бути єдиним джерелом доходів редакцій газет. Як додаткові, пан Костянтин радить, зокрема, практикувати пакетне (на кількох інформаційних ресурсах) розміщення реклами; написання текстів на замовлення за допомогою спецплатформ на кшталт collaborator.pro та prnews.io); максимальне розширення мережі роздрібного продажу із залученням усіх можливих точок, які раніше не використовувалися, як от автозаправки; виготовлення найрізноманітнішої поліграфічної продукції тощо.

  Під час обговорення того, про що розповідав Костянтин Григоренко, учасники вебінару вийшли за рамки теми, зачепивши й інші гарячі. Тож не обійшлося і без хвилі обурення діями Укрпошти, з якою багато редакцій зараз мають великі проблеми щодо повернення коштів за період, коли газети через війну не доставлялися. «Укрпошта – це велике зло для друкованих ЗМІ!… Їхні пересувні відділення просто нищать все те, що було створене раніше… Укрпошта знищує нашого читача в селах… Газети ніхто не носить. Якщо передплатник хоче – має прийти по газету до пересувного відділення, тобто до машини, яка стоїть від години до трьох, а не всі мають таку можливість…» – це лише кілька реплік обурених редакторів з чату вебінару.

   Задали Костянтину Григоренку і запитання про нашумілий Закон про медіа, який якраз набирав чинності наступного дня, і від якого журналісти України чекають мало доброго. «Я був послідовним противником цього Закону в такому вигляді, яким його прийняли, і я не змінив свою думку. І я там взагалі не бачу друкованих видань! Розробники обдурили суспільство, втиснувши їх туди, бо насправді ніяких вимог щодо друкованої преси європейці не ставили…», – так розпочав він свою відповідь. Почути її повністю, а також прослухати повний запис вебінару «Виживання локального медіабізнесу в умовах війни» усі бажаючі можуть за ось цим посиланням  – https://www.facebook.com/nsju.org/videos/217395624278280 .

 На фото – Костянтин Григоренко під час вебінару

Фото – скріншот з архіву НСЖУ

31.03.2023, 07:47
451 Переглядів