Про досвід «Турбо-батлів» – ділової навчальної гри-змагання, що її Тернопільський прес-клуб організовував у партнерстві з агенцією розвитку локальних медіа «АБО» – розповідає Євген Хрипун, редактор районної газети “Межівський меридіан” (сайт m-merydian.com.ua ) з Дніпропетровщини.
– Позаду 17 тижнів Турбо-батлів для «Межівського меридіана». Кожного тижня ми отримували основні та бонусні завдання, ментори консультували нас по темах, давали підказки, а потім оцінювали результати. Який наш загальний результат? З одного боку ми побачили, що швидше замикаємо турнірну таблицю, аніж є лідерами цих змагань. Але з іншого – язик не повертається назвати себе аутсайдером, адже МИ СТІЛЬКИ ВСЬОГО НАВЧИЛИСЯ ЗА ЦЕЙ ЧАС! Починаючи від роботи з нашим ще дуже молодим сайтом, елементарних оформлень фото та клікабельних посилань (і ще багато суто технічних дрібниць) – і аж до помітного розширення тематики, діапазону наших публікацій. Неочікувано навіть для самих себе – під «тиском» дедлайну почали знаходити (причому оперативно) нові, більш сучасні і гнучкі форми спілкування з людьми. Нам ніхто не обіцяв, що буде легко. Так і вийшло. Майже кожного тижня не вистачало часу, але навіть через «повний завал» в редакції ми все одно намагалися виконувати завдання. Це дуже дисциплінувало. Зізнаємось чесно, напередодні чергового дедлайну ми знову і знову питали: скільки там ще тижнів лишилось?… Але після виставлення балів і похвали кураторів ніби виростали крила. І ми вже з нетерпінням чекали на нові завдання. Тож сьогодні навіть трішки сумно від завершення проекту. І це щира правда. Сподіваємось, далі буде…
Тираж газети за час участі в «батлах» не збільшився, але і не зменшився, як це традиційно бувало після першого півріччя. Таки у цьому році ми свої 2000 примірників маємо і на ІІ-е півріччя! Думається, що не в останню чергу і завдяки збільшенню тематичної палітри газети через завдання «Турбобатлів». Сайт наш працює лише з травня минулого року, але з цьогорічних квітня-травня почався досить помітний ріст статистики відвідувань. Щодо підписників офіційної сторінки у Фейсбук, то маємо + 400 за 4 місяці, тобто +100 на місяць. Для порівняння, до «батлів» плюси були скромніші, +50-70 підписників.
Як підсумок. Нам дуже хочеться, щоб газета, сайт , сторінка у ФБ – своєрідний медіа-коктейль “Межівського меридіана” стали тим місцем, куди жителі громади могли б звернутися за допомогою, висловити свою думку, запропонувати конкретний алгоритм вирішення тієї чи іншої проблеми території. Сьогодні, після 17 тижнів “прокачки”, ми розуміємо, що участь в Турбо-батлах – суттєвий крок на шляху до цієї мети. В першу чергу завдяки проекту ми побачили багато тем, які дійсно цікаві людям. Розпочався, так би мовити, двосторонній процес. Адже коли маєш зворотній зв’язок з читачем, окреслюються певні орієнтири. А ще – приємно чути від наших передплатників, що газета останнім часом стає цікавішою, матеріали більш різноманітними.
Ми ніби завершили навчання. Але навчання зовсім не нудне, а в цікавому форматі, яке стимулювало ентузіазм та натхнення у змаганні з іншими редакціями.
Ми об’єднались з колегами, вийшовши за рамки свої редакцій, громад, районів, областей. Тепер постійно моніторимо роботу регіональних медіа з інших регіонів, у них є багато цікавих матеріалів. А значить – нові ідеї для нас. Відчуваємо себе ширше і глибше звичного формату друкованого видання.
На фото – команда «Межівського меридіана»
Фото з архіву редакції