Рівень гендерної чутливості медіа Тернопільської області за останні два роки зріс. У ЗМІ все частіше використовують фемінітиви, а жінки з’являються у публікаціях як фахівчині та героїні. Про це розповіла експертка Тетяна Тарасенко в рамках дискусії про гендерну чутливість медіа, яка відбулася у Тернопільському прес-клубі.
«Індекс гендерної чутливості регіональних медіа ґрунтується на середньому показнику залучення жінок як експерток і героїнь журналістських матеріалів та показнику вживання фемінітивів. Якщо у 2019 році цей індекс становив на Тернопільщині 35% при середньому показнику в Україні 34%, то станом на квітень 2021 року – вже 48% (по Україні – 42%), тож прогрес є. Жінки стали більш видимі в журналістських матеріалах, новинах, статтях, аналітичних публікаціях, і це не може не радувати», – зауважила Тетяна Тарасенко. Вона також наголосила, що дотримання гендерного балансу в журналістських матеріалах, відсутність дискримінації та сексизму – це принципи роботи демократичних медіа в усьому світі. «На жаль, часто самі медіа породжують стереотипи та дискримінацію. Пригадую випадок, коли у місцевому ЗМІ новопризначену посадовицю назвали у заголовку «голубоокою красунею». Про чоловіків подібних матеріалів не зустрінеш. Тому, якщо вітчизняна журналістська спільнота прагне відповідати стандартам незалежних медіа, їй необхідно подавати гендерно збалансовані повідомлення», – підкреслила Тетяна Тарасенко.
Своїм досвідом з приводу того, чи вдається дотримуватися гендерного балансу в роботі, поділилася команда медіа-платформи «Тернопільський медіа-центр». Зокрема, головна редакторка сайту Світлана Шевчук та журналістка Тетяна Тимчук розповіли про проблеми та труднощі, які виникають під час підготовки контенту на гендерну тематику, де шукають теми, героїнь та експерток для майбутніх матеріалів. А головне – як сприймає аудиторія контент про дискримінацію, стереотипи, гендерну нерівність і табуйовані в суспільстві теми, такі як секс-робота, акушерське насилля, чайлдфрі, гендерно зумовлене насилля тощо. Серед найбільш успішних матеріалів видання «ТМЦ.ІНФО» – історії успіху жінок і чоловіків, які ламають стереотипи і працюють у традиційно нетипових для своєї статі сферах, наприклад, про жінок-військових, поліцейських, працівниць СТО чи чоловіків-пекарів, медбратів.
Підсумовуючи зустріч-дискусію присутні погодилися, що медіа в Україні та регіоні розвиваються, поволі рухаючись до стандартів журналістики, однак констатувати, що ситуація зараз повністю відповідає стандартам, ще передчасно.