Чому роботодавцям не варто шукати Бетменів та Цезарів

15.06.2019, 18:41
161 Переглядів

   Керувати підприємством – нелегка справа. Особливо, якщо працівники недостатньо компетентні. Та часто стається, що в пошуку кадрів керівник хоче, щоб працівник, як то кажуть, « і співав, і танцював, і на сопілці грав», і ще при цьому встигав виконувати всю роботу за планом. Так би мовити, шукає супер-героя Бетмена, який покаже у праці справжні чудеса. От тільки талант Цезаря (давньоримський політичний діяч і полководець – ред.), який начебто вмів успішно виконувати кілька справ одночасно, на сьогоднішній день зовсім не перевага, а скоріше великий дефект.

   Як показали останні дослідження, якщо ви паралельно виконуєте два проекти, то кількість часу на кожний скорочується до 40%, а втрати при «перемиканні» з одного на інший становлять 20%. Якщо ж проектів 5, то кількість часу на кожний скорочується до 5%, а втрати при «перемиканні» збільшуються аж до 75% ! Погодьтеся, що подібне не є ефективною працею.
Причому тут багатозадачність, спитаєте ви, а при тому, що коли людина займається «всім потроху», то толком вона не займається нічим. Друг усім – насправді не друг нікому. Людина володіє предметом поверхнево і не заглиблюється в деталі, а, отже, і не отримує достатньо даних для поглиблення своїх знань і компетентності у певній справі. Натомість, як радять фахівці, необхідно зібрати всю увагу в “пучок”, перетворити її в “лазер” і направити на щось одне. Тоді поступово можна поглибити знання та навички, і стати по-справжньому компетентним.
Людину оцінюють не за процесом роботи, а за досягнутими результатами. Результатом будь-якої діяльності є продукт, а продукту не буде без розуміння, як його створити, тобто без компетентності. Коли ж людина знає свої функції і усвідомлює, що вона має робити в першу чергу, а що в другу, і з ким, коли і як повинна взаємодіяти, у неї не повинно виникати з виробництвом цього самого продукту ніяких проблем. Коли людина компетентна, вона сама знайде рішення, вона сама проявить ініціативу де це необхідно та омине бар’єри, які стануть на її шляху. Вона легко справляється з будь-якими проблемами в тій сфері в якій вона працює.
“Дуже важливо, щоб кожний працівник був спеціалізований саме під ту посаду, яку посідає, – каже Олена Чижик, коуч ( від англійського «сoach» — персональний тренер-ред.) з особистісного зростання. – Адже якщо людина робить щось одне, то вона у цьому напрямку чи галузі через кілька років стає спеціалістом та профі. Якщо швець шиє тільки чоботи, то через кілька років він буде шити шикарні чоботи. Завдяки тому, що він це робить щодня, у нього є досконалі практичні знання, як потрібно шити, а що краще навіть не пробувати. А от якби цей майстер шив ще й сандалики, туфлі і балетки, то у нього було б набагато менше знань, як шити чоботи.
Тобто, якщо Ви хочете найняти на посаду, приміром, менеджера з продаж, але хочете, щоб він був ще й трішки секретарем, трішки бухгалтером, трішки вантажником – тоді не очікуйте від нього супер-продаж. Тому що він буде спеціалістом широкого профілю, а від такого користі в компанії завжди менше, адже в такому випадку досвід у людини є в різних сферах потроху. Та і навчатися за своїм профілем у неї немає достатнього часу, адже вона «шиє-миє та пере». Такий працівник робить багато чого, та кінцевий продукт у нього дуже сумнівний. І, прошу звернути увагу, завжди буде багато можливостей сказати – « у мене було багато роботи як секретаря, тому продажі низькі». Тому якщо ви бажаєте отримувати прибуток і розвивати компанію, не варто економити на ставках секретаря чи вантажника, а на посаду менеджера з продаж наймайте саме менеджера з продаж – вузькоспеціалізований працівник принесе вам в рази більше доходу і користі”.

Богдан Демчук

 На фото – Олена Чижик

Фото автора

15.06.2019, 06:41
161 Переглядів