Ситуацію з передвиборчою агітацієюкоментує Ігор Процик

18.01.2019, 10:10
174 Переглядів

Ціла низка громадських організацій спостерігає в Тернополі за тим, наскільки законно ведуть свої передвиборні кампанії кандидати у президенти України. Серед таких – і ГО Центр суспільних досліджень “ПОЛІС”. Своїми останніми спостереженнями та висновками ділиться керівник Центру Ігор Процик:

   -Офіційно зареєстровані кандидати на пост Президента України Андрій Садовий і Анатолій Гриценко, на нашу думку, вже порушили правила передвиборчої агітації, оскільки білборди, на яких розміщені друковані агітаційні матеріали з їх прізвищем, ім’ям, зображенням та назвою їх суб’єкта висування на пост Президента України, виготовлені та розміщені без відповідного маркування та із порушенням порядку розміщення даних друкованих агітаційних матеріалів. Такі висновки можна зробити, проїхавшись містом Тернополем, де розміщені відповідні білборди.Потрібно зазначити, що Постановою Центральної виборчої комісії №62 від 15 січня 2019 року Анатолія Гриценка було офіційно зареєстровано як кандидата на пост Президента України, суб’єктом висування якого є політична партія «Громадянська позиція». А постановою №32 від 8 січня 2019 року було зареєстровано кандидатом на пост Президента України від політичної партії «Об’єднання САМОПОМІЧ»Андрія Садового. Згідно з ч.1 ст.57 Закону України «Про вибори Президента України»  передвиборна агітація розпочинається кандидатом наступного дня після дати його реєстрації ЦВК. Тобто для Андрія Садового можливість вести передвиборчу агітацію наступила 9 січня, а для Анатолія Гриценка – відповідно 16 січня. А ч.3 ст. 59 закону «Про вибори Президента України» говорить про те, що друковані матеріали передвиборної агітації повинні містити відомості про установу, що здійснила друк, або вказівку, що друк здійснено з використанням обладнання відповідного кандидата на пост Президента України або партії, яка висунула кандидата на пост Президента України, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, та замовника відповідних матеріалів. Оскільки на вказаних білбордах, на яких розміщені друковані агітаційні матеріали як одна із форм передвиборної агітації, згідно п.6 ч.1 ст.58 ЗУ «Про вибори Президента України», немає жодної із вище перелічених вимог інформації, то ці агітаційні матеріали відповідно мають ознаки порушення ЗУ «Про вибори Президента України».

За таке порушення передбачена адміністративна відповідальність згідно ч. 2 ст. 212-13 КУпАП, яка говорить, що розповсюдження (рознесення, вивішування, роздавання) під час виборчого процесу друкованих матеріалів передвиборної агітації, які не містять відомостей про установу, що здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, або у яких така інформація означена неправильно чи неповно, а так само організація такого розповсюдження – тягнуть за собою накладення штрафу від трьох до п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, тобто від 51 до 75 гривень. А на посадових осіб – від двадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, тобто від 340 до 510 гривень.Також варто зазначити, що розміщення друкованих агітаційних матеріалів зареєстрованого кандидата на пост Президенти України повинно здійснюватися за рахунок коштів його виборчого фонду, як це передбачено ст.37 ЗУ «Про вибори Президента України». А оскільки на даних друкованих матеріалах відсутнє будь-яке маркування як для форми передвиборчої агітації,і відповідно неможливо визначити джерела фінансування їх виготовлення та розміщення, то можемо припустити, що це є також порушенням статті 37 закону «Про вибори Президента України», та дає підстави також притягнути до адміністративної відповідальності громадян-розповсюджувачів, винних згідно з ст. 212-14 КУпАП у порушенні порядку розміщення агітаційних матеріалів та політичної реклами.Якщо дане порушення здійснено підприємствами, розповсюджувачами реклами, то, згідно з ч.2 ст.212-14 КУпАП це тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, тобто від 170 до 340 грн.

Можна припустити, що джерелами фінансування даних друкованих агітаційних матеріалів на білбордах є кошти громадських організацій -“клонів” політичних партій. Тобто таких, які мають ідентичну назву із політичними партіями або спонсорами політичних партій “напряму” чи через свої підприємства, установи, організації, які вже починають “вкладатись” в таку агітацію на користь кандидатів в Президенти, щоб в майбутньому отримати місця в списку партії на майбутніх парламентських виборах, або ж право балотуватись на мажоритарних округах в областях під брендом цих політичних партій.

На фото – Ігор Процик;

один з білбордів на тернопільських вулицях, про які йдеться

Фото із сторінки Ігоря Процика у Facebook

18.01.2019, 10:10
174 Переглядів